Feestelijke Opening

Op zondag 29 juni is de voormalige St Antoniuskerk weer feestelijk geöpend. Een banner werd onthuld met een mogelijke naam van het toekomstige dorpshuis, de Groesbeek Airborne Vrienden onthulden het beeld “der tote Soldat” dat een plaats zal krijgen in een nis van de kerktoren, DJ Dennis zorgde voor muziek, het zonnetje scheen, er waren spelletjes voor de kinderen en er was volop koffie en andere drankjes.

Meer dan honderd belangstellenden kwamen op de openingsmanifestatie af die werd georganiseerd door de Stichting Gemeenschapscentrum Breedeweg >, die met genereuze financiële steun van de Gemeente Berg en Dal het kerkgebouw heeft aangekocht en zal gaan herbestemmen tot multifunctionele accommodatie en Stichting Samen in de Breedeweg >, de nieuwe wijkraad.

Het was hartverwarmend zoveel mensen te zien die blij waren dat hun kerkgebouw, waar zij zelf of hun vaders en moeders grote offers voor hadden gebracht, weer echt van de gemeenschap was.
We hopen ook in de komende twee jaren van haalbaarheidsonderzoeken al kleinere activiteiten in het Bruuks Huus te organiseren. Als we de sacristie niet nodig hebben voor vergaderingen van de organisatie zelf kunt u die in ieder geval ook al reserveren > voor andere doelen.